Cari Content Blog Ini

Translate This Blog

Sabtu, 25 Februari 2012

Membuat "Read More" pada Blogspot

Menambah "Read More" pada setiap post / entry

Entry yang terlampau panjang menyukarkan pengunjung untuk membaca blog korang. Mereka ni memang nak tahu isi dahulu...baru akan baca. Fungsi 'read more' membolehkan korang letak summary / teaser kepada entry korang. Berminat nak baca br klik "read more". Macam gambo kat bawah ni:



Pada mulanya aku pn pening...penat aku google kat internet mencari 'blogger tempelate' yang ada fungsi read more. Lama gak aku buang masa cuba cara mcm kat  http://www.allblogtools.com/tricks-and-hacks/sure-way-to-add-read-more-to-blogger/  tapi hampeh jek...tak boleh pun!

Banyak sangat step. Sampai aku pun lost. Pas tu aku jumpa coding kat satu website ni, Cara yang paling mudah...sama jugak cuma copy dan paste coding tapi lebih simple. Cuma 2 step je  korang da boleh memiliki fungsi read more pada blog;

http://sanatengah.blogspot.com/2012/02/cara-menambah-auto-read-more-pada.html

Kalau korang dah cuba mesti jadik kan?? Tapi kepada sesiapa yang tak suka design butang "read more" pada coding ni...Bolehla  mengubahnya kemudian... terdapat banyak web yang menyediakan khidmad design button. Cari jek kat google macam yang korang slalu buat tu... Sekian selamat mencuba dan blaja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan