Cari Content Blog Ini

Translate This Blog

Ahad, 12 Februari 2012

Setting MMS & Internet untuk DiGi

Cara Setting Internet pada HTC - Incredible S
 
Specs: 8 mp camera, 
8GB memory , Android 2.2 froyo with htc sense, 3G/EDGE/HSDPA, 


Ok, kengkawan sumer, zaman sekarang semua memang nak pakai gadget2 canggeh kan? Tapi kadang2 binggung juga bila nak pakai sesuatu yang basic seperti MMS dan internet, tapi tak boleh! setting kat bawah ni aku bagi situasi untuk setting internet pada SmartPhone HTC Incredible S yang tak boleh setting secara automatik. caranya:


1. Pergi ke "Settings" dan scroll pilih "Wireless & networks".
2. Skroll dan pilih "Mobile networks" kemudian "Access Point Names".
3. Tekan "Menu" dan tekan "New APN".
4. Skroll untuk pilih "Name" dan namakan DiGi Internet.
5. Tekan "OK".
6. Skroll "APN" dan tuliskan padanya diginet.
7. Tekan "OK".
8. Kemudian skroll dan letakkan pada "Port" masukkan 9201.
9. Tekan "OK" dan tinggalkan yang lain, tak perlu isi!
10. Tekan butang "Menu" dan tekan "Save".
11. Ok, phone da bole main internet

Perlu di ingat ye? bila da setting internet tolong sedia maklum, semua smartphone boleh auto online. Jadi berjaga-jagalah. Jangan kalau tiba-tiba bill tinggi, korang salahkan telco (Eg: DiGi, Maxis, Celcom). Kita pakai telefon. Kita kene tahu lah...tahu setting nak online, tau setting nak off kan dia...


Kat atas tu adalah link yang korang leh gunakan untuk setting apa jua phone, tapi bagi pengguna2 DiGi je la (heehee aku dapat daripada kawan aku yg merupakan staff DiGi). Akan datang aku akan update plak link untuk setting daripada telco lain. Tak jumpa lagi member2 dari Maxis atau Celcom, Sekian dulu...

2 ulasan:

  1. oh.. mekasih ye atas penerangan ni..

    BalasPadam
  2. Ough, yah blh ka bntu aku... Aku nak aktfkn MMS tpi aku gak tau... Tq

    BalasPadam